ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо вдосконалення системи управлiння сферою охорони здоров'я та забезпечення медичного обслуговування населення

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:

     1. У Господарському кодексi України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144):

     1) частину дев'яту статтi 73 викласти в такiй редакцiї:

     "9. Державнi унiтарнi пiдприємства дiють як державнi комерцiйнi пiдприємства, державнi некомерцiйнi пiдприємства або казеннi пiдприємства";

     2) доповнити статтями 751 i 752 такого змiсту:

     "Стаття 751. Державне некомерцiйне пiдприємство

     1. Державне некомерцiйне пiдприємство є суб'єктом некомерцiйної господарської дiяльностi, спрямованої на досягнення соцiальних та iнших результатiв, яке утворюється у сферi охорони здоров'я, соцiальнiй та/або гуманiтарнiй сферах без мети одержання прибутку i дiє на пiдставi статуту.

     2. Майно державного некомерцiйного пiдприємства закрiплюється за ним на правi оперативного управлiння.

     3. Орган державної влади, до сфери управлiння якого входить державне некомерцiйне пiдприємство, не несе вiдповiдальностi за його зобов'язаннями, крiм випадкiв, передбачених цим Кодексом та iншими законами.

     Стаття 752. Особливостi господарської дiяльностi державних некомерцiйних пiдприємств

     1. Державне некомерцiйне пiдприємство зобов'язане приймати та виконувати доведенi у встановленому законодавством порядку державнi замовлення, враховувати їх при формуваннi виробничої програми, визначеннi перспектив свого економiчного i соцiального розвитку та виборi контрагентiв, а також складати i виконувати рiчний та з поквартальною розбивкою фiнансовий план на кожен наступний рiк.

     Державне некомерцiйне пiдприємство здiйснює свою дiяльнiсть вiдповiдно до:

     виробничих завдань, визначених органом, до сфери управлiння якого воно входить;

     самостiйно встановлених завдань згiдно з укладеними договорами щодо надання вiдповiдних послуг;

     державних замовлень.

     2. Основним плановим документом державного некомерцiйного пiдприємства є фiнансовий план, вiдповiдно до якого пiдприємство отримує доходи i здiйснює видатки, визначає обсяг та спрямування коштiв для виконання своїх функцiй протягом року вiдповiдно до установчих документiв.

     Фiнансовий план пiдлягає затвердженню до 1 вересня року, що передує плановому, якщо iнше не передбачено законом, органами, до сфери управлiння яких входять державнi некомерцiйнi пiдприємства.

     За несвоєчасне подання на розгляд, погодження або затвердження рiчного фiнансового плану та звiту про його виконання посадовi особи державного некомерцiйного пiдприємства несуть адмiнiстративну вiдповiдальнiсть, установлену законом.

     3. Органи, до сфери управлiння яких входять державнi некомерцiйнi пiдприємства, надають центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi економiчного розвитку, до 1 вересня року, що передує планованому, зведенi показники фiнансових планiв та фiнансовi плани у розрiзi окремих державних некомерцiйних пiдприємств, якi входять до сфери їх управлiння.

     4. Форма та методичнi рекомендацiї щодо розроблення фiнансового плану затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi економiчного розвитку.

     5. Державне некомерцiйне пiдприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно iншим юридичним чи фiзичним особам, крiм випадкiв, передбачених законом. Вiдчужувати майновi об'єкти, що належать до основних фондiв, державне некомерцiйне пiдприємство має право лише за попередньою згодою органу, до сфери управлiння якого воно належить, i лише на конкурентних засадах, якщо iнше не встановлено законом. Розпоряджатися в iнший спосiб майном, що належить до основних фондiв, державне некомерцiйне пiдприємство має право лише у межах повноважень та у спосiб, що передбаченi цим Кодексом та iншими законами. Вiдчуження нерухомого майна (у тому числi цiлiсних майнових комплексiв) здiйснюється за умови додаткового погодження в установленому порядку з Фондом державного майна України, крiм випадкiв, передбачених законом. Фонд державного майна України виступає органiзатором продажу нерухомого майна в порядку, що встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     6. Кошти, одержанi вiд продажу майнових об'єктiв, що належать до основних фондiв державного некомерцiйного пiдприємства, використовуються вiдповiдно до затвердженого фiнансового плану, якщо iнше не передбачено законом.

     Кошти, одержанi вiд продажу нерухомого майна, за вирахуванням балансової (залишкової) вартостi такого майна, якщо iнше не встановлено законом, зараховуються до загального фонду Державного бюджету України.

     7. Списання з балансу не повнiстю амортизованих основних фондiв, а також прискорена амортизацiя основних фондiв державного некомерцiйного пiдприємства можуть проводитися лише за згодою органу, до сфери управлiння якого входить дане пiдприємство.

     8. Джерелами формування майна державного некомерцiйного пiдприємства є:

     державне майно, передане пiдприємству на правi оперативного управлiння;

     кошти та iнше майно, одержанi вiд реалiзацiї продукцiї (робiт, послуг) пiдприємства;

     цiльовi кошти, видiленi з Державного бюджету України;

     банкiвськi кредити;

     частина доходiв пiдприємства, одержаних ним за результатами господарської дiяльностi, передбаченої статутом;

     iншi джерела, не забороненi законом.

     Порядок використання коштiв, зазначених у цiй частинi, визначається вiдповiдно до затвердженого фiнансового плану.

     9. Забороняється розподiл прибутку (доходу) державних некомерцiйних пiдприємств.

     10. У разi змiни керiвника державного некомерцiйного пiдприємства обов'язковим є проведення ревiзiї фiнансово-господарської дiяльностi пiдприємства в порядку, передбаченому законом.

     11. Iншi особливостi дiяльностi державних некомерцiйних пiдприємств визначаються законом";

     3) абзац сьомий частини першої статтi 76 виключити.

     2. Частину четверту статтi 2 Кодексу України з процедур банкрутства (Вiдомостi Верховної Ради України, 2019 р., N 19, ст. 74) викласти в такiй редакцiї:

     "4. Провадження у справах про банкрутство боржникiв - казенних пiдприємств, державних некомерцiйних пiдприємств та бюджетних установ, а також санацiя таких боржникiв до вiдкриття провадження у справi про банкрутство не допускаються".

     3. У текстi Закону України "Про основи соцiальної захищеностi осiб з iнвалiднiстю в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 21, ст. 252 iз наступними змiнами) слова "технiчнi та iншi засоби реабiлiтацiї", "технiчнi реабiлiтацiйнi засоби", "спецiальнi технiчнi засоби" у всiх вiдмiнках замiнити словами "допомiжнi засоби реабiлiтацiї" у вiдповiдному вiдмiнку.

     4. В Основах законодавства України про охорону здоров'я (Вiдомостi Верховної Ради України, 1993 р., N 4, ст. 19 iз наступними змiнами):

     1) у частинi першiй статтi 3:

     доповнити з урахуванням алфавiтного порядку термiнами такого змiсту:

     "електронна система охорони здоров'я - iнформацiйно-комунiкацiйна система, що забезпечує автоматизацiю ведення облiку медичних послуг та управлiння iнформацiєю про охорону здоров'я, у тому числi медичною iнформацiєю, шляхом створення, розмiщення, оприлюднення та обмiну iнформацiєю, даними i документами в електронному виглядi, до складу якої входять центральна база даних та електроннi медичнi iнформацiйнi системи, мiж якими забезпечено автоматичний обмiн iнформацiєю, даними та документами через вiдкритий програмний iнтерфейс (АРI)";

     "медична iнформацiя - iнформацiя про медичне обслуговування особи або його результати, викладена в унiфiкованiй формi вiдповiдно до вимог, встановлених законодавством, у тому числi iнформацiя про стан здоров'я, дiагнози та будь-якi документи, що стосуються здоров'я та обмеження повсякденного функцiонування/життєдiяльностi людини";

     визначення термiнiв "пацiєнт" та "послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга)" викласти в такiй редакцiї:

     "пацiєнт - фiзична особа, яка звернулася за медичною та/або реабiлiтацiйною допомогою або медичною послугою та/або якiй така допомога або послуга надається;

     послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга) - послуга, у тому числi реабiлiтацiйна, що надається пацiєнту закладом охорони здоров'я, реабiлiтацiйним закладом або фiзичною особою - пiдприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку лiцензiю на провадження господарської дiяльностi з медичної практики, та оплачується її замовником. Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, вiдповiднi органи мiсцевого самоврядування, юридичнi та фiзичнi особи, у тому числi пацiєнт";

     2) частину тринадцяту статтi 16 викласти в такiй редакцiї:

     "За органiзацiйно-правовою формою заклади охорони здоров'я державної власностi можуть утворюватися та функцiонувати як державнi некомерцiйнi пiдприємства або державнi установи";

     3) роздiл III доповнити статтею 242 такого змiсту:

     "Стаття 242. Електронна система охорони здоров'я

     1. Порядок функцiонування електронної системи охорони здоров'я затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України з урахуванням вимог законодавства України щодо захисту персональних даних. Захист iнформацiї в електроннiй системi охорони здоров'я здiйснюється у встановленому законодавством порядку.

     Метою функцiонування електронної системи охорони здоров'я є забезпечення виконання завдань та функцiй у сферi охорони здоров'я, визначених вiдповiдно до закону.

     2. Доступ до вiдомостей про пацiєнта, що мiстяться в електроннiй системi охорони здоров'я, можливий лише у разi отримання згоди такого пацiєнта (його законного представника) у письмовiй формi або у формi, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. Без згоди доступ до вiдомостей про пацiєнта можливий лише:

     за наявностi ознак прямої загрози життю пацiєнта;

     у разi неможливостi отримання згоди такого пацiєнта чи його законного представника (до часу, коли отримання згоди стане можливим);

     за рiшенням суду.

     3. Пiдписуючи декларацiю про вибiр лiкаря, який надає первинну медичну допомогу, пацiєнт (його законний представник) надає згоду на доступ до вiдомостей про нього, що мiстяться в електроннiй системi охорони здоров'я, такому лiкарю, а також iншим лiкарям за його направленням у межах, необхiдних для надання медичних послуг такими лiкарями.

     4. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державних фiнансових гарантiй медичного обслуговування населення, зобов'язаний опублiковувати на своєму офiцiйному веб-сайтi вiдомостi, що мiстяться в електроннiй системi охорони здоров'я, за умови знеособлення персональних даних вiдповiдно до вимог Закону України "Про захист персональних даних" в обсязi та порядку, встановлених Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     5. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державних фiнансових гарантiй медичного обслуговування населення, здiйснює iз забезпеченням захисту персональних даних осiб обмiн необхiдною для дiяльностi iнформацiєю iз закладом охорони здоров'я, що здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд та дiяльнiсть у галузi громадського здоров'я, який одержав лiцензiю на провадження господарської дiяльностi з медичної практики, та необхiдною для дiяльностi iнформацiєю (крiм iнформацiї про стан здоров'я особи) з Фондом соцiального страхування України, Пенсiйним фондом України, Фондом соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову та бюджетну полiтику. Перевiрка достовiрностi iнформацiї та документiв, що внесенi до електронної системи охорони здоров'я (крiм iнформацiї про стан здоров'я людини), на пiдставi яких здiйснюється оплата надання медичних послуг та лiкарських засобiв за програмою медичних гарантiй, здiйснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову та бюджетну полiтику, у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України. Така перевiрка здiйснюється шляхом автоматизованого обмiну iнформацiєю шляхом iнформацiйної взаємодiї з iнформацiйно-аналiтичною платформою електронної верифiкацiї та монiторингу, створеною вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про верифiкацiю та монiторинг державних виплат", у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України. За результатами такої перевiрки у разi виявлення недостовiрностi iнформацiї та документiв, що внесенi до електронної системи охорони здоров'я (крiм iнформацiї про стан здоров'я людини), на пiдставi яких здiйснюється оплата надання медичних послуг та лiкарських засобiв за програмою медичних гарантiй, а також виявлення невiдповiдностi вiдомостей в автоматизованих iнформацiйних системах, реєстрах, базах даних, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову та бюджетну полiтику, надається рекомендацiя центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державних фiнансових гарантiй медичного обслуговування населення, для проведення додаткової перевiрки iнформацiї, що мiстить невiдповiдностi";

     4) у текстi Закону слова "технiчнi та iншi засоби реабiлiтацiї" в усiх вiдмiнках замiнити словами "допомiжнi засоби реабiлiтацiї" у вiдповiдному вiдмiнку.

     5. У Законi України "Про реабiлiтацiю осiб з iнвалiднiстю в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2006 р., N 2 - 3, ст. 36 iз наступними змiнами):

     1) частини другу, дев'яту, одинадцяту i тринадцяту статтi 26 викласти в такiй редакцiї:

     "Допомiжними засобами реабiлiтацiї є будь-якi зовнiшнi вироби (включаючи пристрої, обладнання, прилади чи програмне забезпечення), спецiально виготовленi або загальнодоступнi, основною метою яких є пiдтримка або полiпшення функцiонування та незалежностi особи та сприяння її добробуту. Допомiжнi засоби реабiлiтацiї також використовуються для запобiгання порушенням та виникненню вторинних станiв здоров'я та є об'єктом регулювання технiчних регламентiв щодо медичних виробiв";

     "Безкоштовне забезпечення допомiжними засобами реабiлiтацiї осiб з iнвалiднiстю, послуги пiслягарантiйного ремонту, грошова допомога для оплати вартостi виданих виробiв та наданих послуг шляхом безготiвкового перерахунку коштiв, а також перелiк допомiжних засобiв реабiлiтацiї та порядок забезпечення ними осiб з iнвалiднiстю здiйснюються в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України";

     "Допомiжнi засоби реабiлiтацiї та комплектуючi до них, що випускаються в умовах серiйного виробництва, мають вiдповiдати вимогам технiчного регламенту";

     "У разi реалiзацiї продукцiї, що не вiдповiдає технiчному регламенту, виробник (продавець) несе вiдповiдальнiсть згiдно iз законом";

     2) у текстi Закону слова "технiчнi та iншi засоби реабiлiтацiї" в усiх вiдмiнках замiнити словами "допомiжнi засоби реабiлiтацiї" у вiдповiдному вiдмiнку.

     6. У Законi України "Про управлiння об'єктами державної власностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2006 р., N 46, ст. 456 iз наступними змiнами):

     1) абзац другий частини першої статтi 3 викласти в такiй редакцiї:

     "майно, яке передане казенним пiдприємствам, державним некомерцiйним пiдприємствам в оперативне управлiння";

     2) частину першу статтi 111 викласти в такiй редакцiї:

     "1. Державнi унiтарнi пiдприємства (крiм державних некомерцiйних пiдприємств, державного пiдприємства обслуговування повiтряного руху України "Украерорух" вiдповiдно до Закону України "Про приєднання України до Багатосторонньої угоди про сплату маршрутних зборiв", державного пiдприємства iз забезпечення функцiонування дипломатичних представництв та консульських установ iноземних держав, представництв мiжнародних мiжурядових органiзацiй в Українi Державного управлiння справами, державних комерцiйних пiдприємств та казенних пiдприємств, якi вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про наукову i науково-технiчну дiяльнiсть" належать до наукових установ, а також науково-технологiчних комплексiв, заснованих на державнiй власностi, а також державних пiдприємств "Мiжнародний дитячий центр "Артек" i "Український дитячий центр "Молода гвардiя") та їх об'єднання зобов'язанi спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України у розмiрi не менше 30 вiдсоткiв у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України".

     7. Пункт 6 частини другої статтi 7 Закону України "Про захист персональних даних" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2010 р., N 34, ст. 481 iз наступними змiнами) викласти в такiй редакцiї:

     "6) необхiдна в цiлях охорони здоров'я для:

     встановлення медичного дiагнозу, для забезпечення пiклування чи лiкування або надання медичних послуг, функцiонування електронної системи охорони здоров'я за умови, що такi данi обробляються медичним працiвником, фахiвцем з реабiлiтацiї або iншою особою закладу охорони здоров'я, реабiлiтацiйного закладу чи фiзичною особою - пiдприємцем, яка одержала лiцензiю на провадження господарської дiяльностi з медичної практики, та її працiвниками, на яких поширюється дiя законодавства про лiкарську таємницю, працiвниками центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державних фiнансових гарантiй медичного обслуговування населення, працiвниками закладу, що здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд та дiяльнiсть у галузi громадського здоров'я, який одержав лiцензiю на провадження господарської дiяльностi з медичної практики;

     контролю якостi надання медичних послуг за умови, що такi данi обробляються працiвниками центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi контролю якостi надання медичних послуг;

     обмiну iнформацiєю про фiнансування медичних послуг та послуг у сферi охорони здоров'я за умови, що такi данi обробляються працiвниками Фонду соцiального страхування України, Пенсiйного фонду України, Фонду соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову та бюджетну полiтику, на яких покладено обов'язки щодо забезпечення захисту персональних даних.

     Особи, якi здiйснюють обробку даних, передбачених у цьому пунктi, зобов'язанi забезпечувати захист персональних даних при їх обробцi".

     8. У Законi України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2011 р., N 2 - 3, ст. 11 iз наступними змiнами):

     1) пункт 4 частини другої статтi 6 викласти в такiй редакцiї:

     "4) подавати звiтнiсть, у тому числi про основне мiсце роботи працiвника, членство у профспiлковiй органiзацiї, про нарахування єдиного внеску в розмiрах, визначених вiдповiдно до цього Закону, у складi звiтностi з податку на доходи фiзичних осiб (єдиного податку) до податкового органу за основним мiсцем облiку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановленi Податковим кодексом України. Форма, за якою подається звiтнiсть про нарахування єдиного внеску у складi звiтностi з податку на доходи фiзичних осiб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику, за погодженням з Пенсiйним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соцiального страхування";

     2) у статтi 17:

     абзац перший частини першої викласти в такiй редакцiї:

     "1. Iнформацiя з Державного реєстру використовується з додержанням вимог законiв України "Про iнформацiю" та "Про захист персональних даних" виключно для потреб, визначених цим Законом та законами з окремих видiв загальнообов'язкового державного соцiального страхування, а також для призначення всiх видiв державної соцiальної допомоги та субсидiй для вiдшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рiдкого пiчного побутового палива, виявлення фактiв використання працi неоформлених працiвникiв та порушень законодавства про працю роботодавцями, належностi або неналежностi осiб, якi працюють, забезпечують себе роботою самостiйно або навчаються, до профспiлок з метою здiйснення прав та виконання обов'язкiв у сферi трудових правовiдносин; банками, пiдприємствами, установами та органiзацiями з метою її використання для обслуговування громадян (за їхньою згодою або у випадках та порядку, встановлених законодавством у сферi захисту персональних даних) для аналiзу зайнятостi випускникiв закладiв професiйної (професiйно-технiчної) освiти, фахової передвищої та вищої освiти та для обмiну iнформацiєю з Централiзованим банком даних з проблем iнвалiдностi, а також для накопичення, зберiгання та використання iнформацiї про виданi, продовженi та облiкованi листки непрацездатностi";

     частину п'яту доповнити абзацом п'ятим такого змiсту:

     "Iнформацiя з Державного реєстру щодо належностi або неналежностi осiб, якi працюють, забезпечують себе роботою самостiйно або навчаються, до профспiлок може надаватися органам державної влади для здiйснення прав та виконання обов'язкiв у сферi трудових правовiдносин у порядку, що затверджується Пенсiйним фондом за погодженням iз центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi соцiального захисту населення";

     3) абзац другий частини першої статтi 20 викласти в такiй редакцiї:

     "Реєстр застрахованих осiб складається з електронних облiкових карток застрахованих осiб, до яких включаються вiдомостi про застрахованих осiб, iнформацiя про набуття прав на одержання страхових виплат за всiма видами загальнообов'язкового державного соцiального страхування та iнформацiя про виплати за всiма видами загальнообов'язкового державного соцiального страхування i соцiальними та iншими виплатами, передбаченими законодавством, та електронного реєстру листкiв непрацездатностi, порядок органiзацiї ведення та надання iнформацiї з якого встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України".

     9. У пунктi 3 частини першої статтi 31 Закону України "Про Раду мiнiстрiв Автономної Республiки Крим" (Вiдомостi Верховної Ради України. 2012 р., N 2 - 3, ст. 3 iз наступними змiнами) слова "технiчними та iншими засобами реабiлiтацiї" замiнити словами "допомiжними засобами реабiлiтацiї".

     10. У частинах сьомiй i восьмiй статтi 7 Закону України "Про забезпечення прав i свобод внутрiшньо перемiщених осiб" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 1, ст. 1; 2016 р., N 6, ст. 58) слова "технiчними та iншими засобами реабiлiтацiї" замiнити словами "допомiжними засобами реабiлiтацiї".

     11. У Законi України "Про загальнообов'язкове державне соцiальне страхування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 11, ст. 75):

     1) пункт 2 частини першої статтi 1 викласти в такiй редакцiї:

     "2) електронний реєстр листкiв непрацездатностi - система накопичення, зберiгання та використання iнформацiї про виданi, продовженi та облiкованi листки непрацездатностi, що створюється як складова частина реєстру застрахованих осiб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соцiального страхування";

     2) пункт 1 частини першої статтi 10 викласти в такiй редакцiї:

     "1) отримувати iнформацiю шляхом електронної iнформацiйної взаємодiї з реєстру застрахованих осiб та реєстру страхувальникiв Державного реєстру загальнообов'язкового державного соцiального страхування, Державного реєстру актiв цивiльного стану громадян, електронної системи охорони здоров'я (крiм iнформацiї про стан здоров'я особи), Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань, iнформацiйно-аналiтичної платформи електронної верифiкацiї та монiторингу, централiзованого банку даних з проблем iнвалiдностi з метою забезпечення виконання Фондом покладених на нього завдань вiдповiдно до законодавства.

     Доступ до iнформацiї здiйснюється з дотриманням вимог законiв України "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах", "Про захист персональних даних".

     12. Перше речення частини сьомої статтi 9 Закону України "Про наукову i науково-технiчну дiяльнiсть" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 3, ст. 25) викласти в такiй редакцiї:

     "7. Дiя положень, передбачених частинами другою - шостою цiєї статтi, не поширюється на державнi комерцiйнi пiдприємства, державнi некомерцiйнi пiдприємства та казеннi пiдприємства, якi вiдповiдно до статтi 1 цього Закону належать до наукових установ".

     13. У пунктi 12 додатка до Закону України "Про виконавче провадження" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 30, ст. 542) слова "Технiчнi та iншi засоби реабiлiтацiї" замiнити словами "Допомiжнi засоби реабiлiтацiї".

     14. В абзацi другому пункту 98 роздiлу VIII Державної програми авiацiйної безпеки цивiльної авiацiї, затвердженої Законом України "Про Державну програму авiацiйної безпеки цивiльної авiацiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2017 р., N 16, ст. 199; 2018 р., N 46, ст. 371), слова "Технiчнi та iншi засоби реабiлiтацiї" замiнити словами "Допомiжнi засоби реабiлiтацiї".

     15. У Законi України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31 iз наступними змiнами):

     1) пункти 2 та 3 частини першої статтi 2 виключити;

     2) частину другу статтi 3 викласти в такiй редакцiї:

     "2. За рахунок Державного бюджету України окремо здiйснюється фiнансове забезпечення програм громадського здоров'я, заходiв боротьби з епiдемiями, проведення медико-соцiальної експертизи, дiяльностi, пов'язаної з проведенням судово-медичної та судово-психiатричної експертиз, та iнших програм у галузi охорони здоров'я, що забезпечують виконання загальнодержавних функцiй, за перелiком, затвердженим Кабiнетом Мiнiстрiв України, а також для пiдтримки державних некомерцiйних пiдприємств охорони здоров'я, зокрема щодо оновлення матерiально-технiчної бази, капiтального ремонту, реконструкцiї, оплати енергоносiїв, пiдвищення оплати працi медичних працiвникiв та фахiвцiв з реабiлiтацiї, крiм випадкiв участi державного некомерцiйного пiдприємства в державно-приватному партнерствi, фiнансування якого здiйснюється вiдповiдно до угод, визначених Законом України "Про державно-приватне партнерство";

     3) пункт 8 частини першої статтi 7 викласти в такiй редакцiї:

     "8) забезпечення функцiонування електронної системи охорони здоров'я у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України";

     4) статтю 11 виключити.

     16. В абзацi сорок другому частини другої статтi 4 Закону України "Про приватизацiю державного i комунального майна" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 12, ст. 68) слова "технiчних та iнших засобiв реабiлiтацiї" замiнити словами "допомiжних засобiв реабiлiтацiї".

     17. У Законi України "Про безпеку та якiсть донорської кровi та компонентiв кровi" вiд 30 вересня 2020 року N 931-IX:

     1) пункт 21 частини першої статтi 1 виключити;

     2) пункт 9 частини першої статтi 6 виключити;

     3) статтю 17 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 17. Застосування електронної системи охорони здоров'я для забезпечення функцiонування системи кровi

     1. Електронна система охорони здоров'я та iнтегрованi з нею iнформацiйно-телекомунiкацiйнi системи, крiм iншого, забезпечують виконання таких функцiй, пов'язаних iз донорством кровi та компонентiв кровi:

     1) здiйснення обробки визначеної законодавством iнформацiї про донорiв кровi та компонентiв кровi, а також осiб, яким заборонено виконувати донорську функцiю;

     2) забезпечення чiткої та однозначної iдентифiкацiї медичними працiвниками суб'єктiв системи кровi особи донора кровi та/або компонентiв кровi i особи реципiєнта компонентiв кровi;

     3) забезпечення чiткої та однозначної iдентифiкацiї медичними працiвниками суб'єктiв системи кровi осiб, вiдсторонених вiд здiйснення донорської функцiї на постiйнiй чи тимчасовiй основi, та ведення записiв про таких осiб;

     4) надання уповноваженому органу та суб'єктам системи кровi можливостi забезпечувати виконання вимог щодо звiтування, простежуваностi та гемонагляду;

     5) ведення облiку результатiв тестування кровi донорiв, контролю якостi, випуску, розподiлу та реалiзацiї, використання, передання на знищення донорської кровi та компонентiв;

     6) здiйснення спостереження за наслiдками трансфузiї компонентiв кровi, фiксацiї та виявлення серйозних несприятливих реакцiй та несприятливих випадкiв".

     18. У Законi України "Про реабiлiтацiю у сферi охорони здоров'я" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2021 р., N 8, ст. 59):

     1) частину першу статтi 1 пiсля абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змiсту:

     "допомiжнi засоби реабiлiтацiї - будь-якi зовнiшнi вироби (включаючи пристрої, обладнання, прилади чи програмне забезпечення), спецiально виготовленi або загальнодоступнi, основною метою яких є пiдтримка або полiпшення функцiонування та незалежностi особи та сприяння її добробуту. Допомiжнi засоби реабiлiтацiї також використовуються для запобiгання порушенням та виникненню вторинних станiв здоров'я та є об'єктом регулювання технiчних регламентiв щодо медичних виробiв".

     У зв'язку з цим абзаци п'ятий - двадцять другий вважати вiдповiдно абзацами шостим - двадцять третiм;

     2) пункти 10 i 11 частини першої статтi 14 виключити;

     3) пункти 7 i 8 частини першої статтi 15 виключити;

     4) частину першу статтi 28 викласти в такiй редакцiї:

     "1. Принципи реєстрацiї та збору статистичної iнформацiї про первинне виникнення та поширенiсть обмежень повсякденного функцiонування, а також принципи ведення документацiї реабiлiтацiйних закладiв розробляються вiдповiдно до моделi Мiжнародної класифiкацiї функцiонування, обмеження життєдiяльностi та здоров'я";

     5) статтю 29 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 29. Застосування електронної системи охорони здоров'я щодо реабiлiтацiї

     1. Електронна система охорони здоров'я та iнтегрованi з нею iнформацiйно-телекомунiкацiйнi системи, крiм iншого, забезпечують виконання таких функцiй, пов'язаних iз реабiлiтацiєю:

     1) ведення записiв з урахуванням моделi Мiжнародної класифiкацiї функцiонування, обмеження життєдiяльностi та здоров'я;

     2) забезпечення оперативного, прозорого, неупередженого та якiсного облiку потреб осiб у реабiлiтацiї, допомiжних засобах реабiлiтацiї;

     3) забезпечення ефективностi надання реабiлiтацiйної допомоги;

     4) iнформацiйна взаємодiя з Єдиною iнформацiйно-аналiтичною системою управлiння соцiальною пiдтримкою населення України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику у сферi соцiальної полiтики;

     5) iнформацiйна взаємодiя з iнформацiйно-аналiтичною платформою електронної верифiкацiї та монiторингу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову та бюджетну полiтику;

     6) здiйснення монiторингу та оцiнювання кiлькостi, якостi та результативностi наданої реабiлiтацiйної допомоги та наданих допомiжних засобiв реабiлiтацiї;

     7) унеможливлення подвiйного фiнансування реабiлiтацiйної допомоги з рiзних джерел";

     6) абзац перший частини другої статтi 30 викласти в такiй редакцiї:

     "2. Фiнансування реабiлiтацiйної допомоги, що входить до програми державних гарантiй медичного обслуговування населення, здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету";

     7) у текстi Закону слова "технiчнi та iншi засоби реабiлiтацiї" в усiх вiдмiнках замiнити словами "допомiжнi засоби реабiлiтацiї" у вiдповiдному вiдмiнку.

     II. Прикiнцевi та перехiднi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, крiм:

     пункту 3, пiдпункту 4 пункту 4, пiдпункту 2 пункту 5, пункту 9, пункту 10, пункту 13, пункту 14, пункту 16, пiдпункту 7 пункту 18 роздiлу I цього Закону, якi набирають чинностi з 1 липня 2022 року;

     абзацу четвертого пункту 7 роздiлу I цього Закону, який набирає чинностi з 1 сiчня 2023 року.

     2. Установити, що до 31 грудня 2023 року:

     1) кредитори державних закладiв охорони здоров'я, реабiлiтацiйних закладiв, що дiють в органiзацiйно-правовiй формi установи, що реорганiзуються в державнi некомерцiйнi пiдприємства, не вправi вимагати вiд них виконання незабезпечених зобов'язань, припинення або дострокового виконання зобов'язання або забезпечення виконання зобов'язання. Згода кредитора на замiну боржника у зобов'язаннi у такому разi не вимагається;

     2) обов'язкова оцiнка майна, передбачена Законом України "Про оцiнку майна, майнових прав та професiйну оцiночну дiяльнiсть в Українi", для закладiв охорони здоров'я, реабiлiтацiйних закладiв, що дiють в органiзацiйно-правовiй формi установи, що реорганiзуються в державнi некомерцiйнi пiдприємства, не застосовується;

     3) звiльнення працiвникiв закладiв, що реорганiзуються в державнi некомерцiйнi пiдприємства, допускається виключно у разi, якщо неможливо перевести працiвника за його згодою на iншу роботу;

     4) передача нерухомого майна вiд державних закладiв охорони здоров'я - бюджетних установ, реабiлiтацiйних закладiв, що дiють в органiзацiйно-правовiй формi установи, до державних некомерцiйних пiдприємств, що утворюються внаслiдок реорганiзацiї, здiйснюється на пiдставi даних бухгалтерського облiку вiдповiдних бюджетних установ щодо такого майна та результатiв обов'язкової його iнвентаризацiї.

     3. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
15 грудня 2021 року
N 1962-IX

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.