ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до Податкового кодексу України та iнших законiв України щодо вдосконалення онлайн-комунiкацiї з платниками податкiв та уточнення окремих положень законодавства
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести до Податкового кодексу України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2011 р., NN 13 - 17, ст. 112 iз наступними змiнами) такi змiни:
1. Пункт 12.3 статтi 12 доповнити новими абзацами такого змiсту:
"Рiшення органiв, зазначених у частинi третiй статтi 33 Кодексу цивiльного захисту населення (крiм керiвникiв суб'єктiв господарювання), про обов'язкову евакуацiю населення є пiдставою для обов'язкового прийняття вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування або вiйськовою адмiнiстрацiєю чи вiйськово-цивiльною адмiнiстрацiєю (на територiях, де тимчасово не здiйснюють свої повноваження вiдповiднi сiльськi, селищнi, мiськi ради) в межах територiй, щодо яких прийнято рiшення про обов'язкову евакуацiю населення, рiшень про встановлення податкових пiльг зi сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельнi дiлянки державної та комунальної власностi) та податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, для фiзичних та юридичних осiб.
До таких рiшень органiв мiсцевого самоврядування, вiйськових адмiнiстрацiй або вiйськово-цивiльних адмiнiстрацiй та/або рiшень про внесення змiн до таких рiшень не застосовуються вимоги пiдпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статтi 4, пiдпунктiв 12.3.3, 12.3.4 i 12.3.7 пункту 12.3, пiдпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статтi 12 цього Кодексу, законiв України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та частини четвертої статтi 15 Закону України "Про доступ до публiчної iнформацiї".
Органи мiсцевого самоврядування, вiйськовi адмiнiстрацiї або вiйськово-цивiльнi адмiнiстрацiї зобов'язанi щокварталу у 15-денний строк пiсля закiнчення податкового (звiтного) кварталу подавати контролюючим органам за мiсцем розташування земельних дiлянок, земельних часток (паїв), об'єктiв житлової та/або нежитлової нерухомостi, станом на перше число вiдповiдного кварталу, iнформацiю щодо рiшень про встановлення податкових пiльг зi сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельнi дiлянки державної та комунальної власностi) та податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, для фiзичних та юридичних осiб, прийнятих на пiдставi рiшень органiв, зазначених у частинi третiй статтi 33 Кодексу цивiльного захисту населення (крiм керiвникiв суб'єктiв господарювання), про обов'язкову евакуацiю населення.
Така iнформацiя надається в електронному виглядi у порядку та за формою, затвердженими Кабiнетом Мiнiстрiв України".
2. Пункт 17.1 статтi 17 доповнити пiдпунктом 17.1.18 такого змiсту:
"17.1.18. взаємодiяти з контролюючим органом у режимi вiдеоконференцiї у випадках, передбачених цим Кодексом, з метою надання усних пояснень".
3. Пiдпункт 191.1.101 пункту 191.1 статтi 191 виключити.
4. Пункт 21.1 статтi 21 доповнити пiдпунктом 21.1.12 такого змiсту:
"21.1.12. взаємодiяти з платниками податкiв у випадках, передбачених цим Кодексом, у режимi вiдеоконференцiї".
5. Абзаци чотирнадцятий - дев'ятнадцятий пункту 421.2 статтi 421 замiнити п'ятьма новими абзацами такого змiсту:
"отримання платником податкiв iнформацiї (повiдомлення) про взаємодiю у режимi вiдеоконференцiї з контролюючим органом, визначеним пiдпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статтi 41 цього Кодексу, у випадках, передбачених цим Кодексом;
забезпечення можливостi адмiнiстративного оскарження рiшень контролюючих органiв, у тому числi подання заперечень на акт або довiдку, якими оформленi результати перевiрки, подання скарги на податкове повiдомлення-рiшення або iнше рiшення, дiю або бездiяльнiсть контролюючого органу чи посадової особи контролюючого органу тощо;
iнформування про статус контрагентiв за публiчно доступними даними iнформацiйних ресурсiв центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику, iнших реєстрiв та баз даних, якi ведуться згiдно з цим Кодексом, включаючи надання iнформацiї про контрагентiв платника податкiв, щодо яких прийнято рiшення про лiквiдацiю юридичної особи, про анулювання реєстрацiї платника податку на додану вартiсть або яких притягнуто до вiдповiдальностi за порушення законiв з питань оподаткування (виключно пiсля остаточного узгодження санкцiй та зобов'язань);
взяття на облiк, внесення змiн до облiкових вiдомостей (включаючи, але не обмежуючись, внесення або змiну iнформацiї про осiб, якi мають право пiдписувати податкову звiтнiсть, та квалiфiкованих сертифiкатiв вiдкритих ключiв квалiфiкованих електронних пiдписiв та/або печаток (за наявностi), зняття з облiку, переходу на спецiальнi режими оподаткування та iнших реєстрацiйних дiй;
подання звернень та iнших документiв для отримання лiцензiй".
У зв'язку з цим абзаци двадцятий - двадцять сьомий вважати вiдповiдно абзацами дев'ятнадцятим - двадцять шостим.
6. У статтi 56:
1) абзац четвертий пункту 56.3 викласти в такiй редакцiї:
"Скарги на рiшення територiальних органiв центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику. У скарзi платник податкiв має право заявити про своє бажання бути присутнiм особисто або через свого представника при розглядi скарги, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї, а контролюючий орган зобов'язаний повiдомити такого платника податкiв про дату, час та мiсце / спосiб розгляду скарги не пiзнiше нiж за п'ять календарних днiв до дати розгляду такої скарги. Iнформацiя (повiдомлення) про розгляд контролюючим органом матерiалiв скарги у режимi вiдеоконференцiї надсилається платнику податкiв в електронному виглядi в електронний кабiнет. Вiдсутнiсть платника податкiв (його представника), повiдомленого в передбаченому цим пунктом порядку про дату, час та мiсце / спосiб розгляду скарги (у тому числi у режимi вiдеоконференцiї), не є перешкодою для розгляду скарги";
2) пункт 56.23 викласти в такiй редакцiї:
"56.23. Оскарження рiшення про вiдмову в реєстрацiї податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрi податкових накладних здiйснюється у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, з урахуванням таких особливостей:
56.23.1. скарга на рiшення, передбаченi цим пунктом, подається в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, протягом 10 робочих днiв, що настають за днем прийняття рiшення, що оскаржується;
56.23.2. платник податкiв, який подав скаргу на рiшення, передбаченi цим пунктом, має право брати участь у розглядi матерiалiв скарги особисто або через свого представника в режимi вiдеоконференцiї. Iнформацiя (повiдомлення) про розгляд контролюючим органом матерiалiв скарги у режимi вiдеоконференцiї надсилається платнику податкiв в електронному виглядi в електронний кабiнет не пiзнiше нiж за п'ять календарних днiв до дати розгляду такої скарги. Вiдсутнiсть платника податкiв (його представника), повiдомленого в передбаченому цим пунктом порядку про дату, час та спосiб розгляду контролюючим органом матерiалiв скарги в режимi вiдеоконференцiї, не є перешкодою для розгляду скарги;
56.23.3. скарга на рiшення, передбаченi цим пунктом, розглядається в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, комiсiєю центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, протягом:
10 календарних днiв, наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник податкiв, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розглядi скарги;
30 календарних днiв, наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник податкiв, який подав скаргу, виявив бажання взяти участь у розглядi скарги.
Термiн розгляду скарги не може бути продовжений;
56.23.4. якщо вмотивоване рiшення за скаргою платника податкiв на рiшення, передбаченi цим пунктом, не надсилається платнику податкiв протягом строку, визначеного пiдпунктом 56.23.3 цього пункту, така скарга вважається повнiстю задоволеною на користь платника податкiв з наступного дня пiсля закiнчення зазначеного строку;
56.23.5. подання скарги на рiшення, передбаченi цим пунктом, додаткiв до скарги, заяви про вiдкликання скарги, надсилання iнформацiї (повiдомлень), передбачених цим пунктом, рiшення за результатами розгляду такої скарги здiйснюються в електроннiй формi засобами електронного зв'язку з дотриманням вимог цього Кодексу, законiв України "Про електроннi документи та електронний документообiг", "Про електронну iдентифiкацiю та електроннi довiрчi послуги";
3) абзац перший пiдпункту 56.24.1 пункту 56.24 доповнити реченнями такого змiсту: "У скарзi особа-нерезидент, зареєстрована як платник податку на додану вартiсть, має право заявити про своє бажання бути присутньою при розглядi скарги, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї, а контролюючий орган зобов'язаний повiдомити таку особу-нерезидента про дату, час та мiсце / спосiб розгляду скарги не пiзнiше нiж за 10 календарних днiв до дати розгляду такої скарги шляхом надiслання вiдповiдного документа в електроннiй формi через спецiальне портальне рiшення для користувачiв нерезидентiв, якi надають електроннi послуги, та на електронну адресу (адреси) особи-нерезидента. Вiдсутнiсть особи-нерезидента, повiдомленої в передбаченому цим пунктом порядку про дату, час та мiсце / спосiб розгляду скарги, не є перешкодою для розгляду скарги";
4) абзац перший пункту 56.25 доповнити реченнями такого змiсту: "У скарзi особа-нерезидент має право заявити про своє бажання бути присутньою при розглядi скарги, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї, а контролюючий орган зобов'язаний повiдомити таку особу-нерезидента про дату, час та мiсце / спосiб розгляду скарги не пiзнiше нiж за 10 календарних днiв до дати розгляду такої скарги шляхом надiслання вiдповiдного документа в електроннiй формi на електронну адресу (адреси) особи-нерезидента. Вiдсутнiсть особи-нерезидента, повiдомленої в передбаченому цим пунктом порядку про дату, час та мiсце / спосiб розгляду скарги, не є перешкодою для розгляду скарги".
7. Статтю 68 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 68. Iнформацiя, що подається для облiку платникiв податкiв органами державної реєстрацiї суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi та iншими органами
68.1. Технiчний адмiнiстратор Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань у день проведення реєстрацiйної дiї повинен передати до iнформацiйних систем контролюючих органiв вiдомостi, документи, запити, передбаченi Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
68.2. Центральний депозитарiй цiнних паперiв, який веде облiкову систему часток товариств з обмеженою вiдповiдальнiстю та товариств з додатковою вiдповiдальнiстю (далi - облiкова система часток товариств), у день початку облiку часток таких товариств, внесення змiн до облiкової системи часток товариств щодо власникiв часток товариства або розмiру часток власникiв товариства зобов'язаний безоплатно в електронному виглядi передати до iнформацiйних систем центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, вiдомостi (iнформацiю) про товариство з обмеженою вiдповiдальнiстю або товариство з додатковою вiдповiдальнiстю, всiх власникiв часток такого товариства та розмiр часток вiдповiдних власникiв, а у разi якщо вiдповiдна частка товариств є об'єктом державної чи комунальної власностi - про суб'єкта управлiння об'єктами державної або комунальної власностi, який виконує функцiї з управлiння вiдповiдною часткою товариства.
Порядок електронної iнформацiйної взаємодiї мiж Центральним депозитарiєм цiнних паперiв та центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику, за погодженням з Нацiональною комiсiєю з цiнних паперiв та фондового ринку.
68.3. Органи, що ведуть облiк або реєстрацiю рухомого майна та iнших активiв, якi є об'єктом оподаткування, зобов'язанi повiдомляти про власникiв та/або користувачiв такого рухомого майна та iнших активiв, розмiщених на вiдповiднiй територiї, або про транспортнi засоби, зареєстрованi в цих органах, та їх власникiв контролюючi органи за своїм мiсцезнаходженням щомiсяця, але не пiзнiше 10 числа наступного мiсяця. Порядок такого повiдомлення встановлює Кабiнет Мiнiстрiв України.
68.4. Державнi органи повиннi подавати контролюючим органам iншу iнформацiю у випадках, передбачених цим Кодексом та iншими нормативно-правовими актами України".
8. У статтi 69:
1) назву викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 69. Вимоги до вiдкриття та закриття рахункiв платникiв податкiв у банках, iнших фiнансових установах, небанкiвських надавачах платiжних послуг та електронних гаманцiв в емiтентах електронних грошей";
2) доповнити пунктом 69.21 такого змiсту:
"69.21. Обов'язки, передбаченi цiєю статтею, щодо направлення до контролюючого органу повiдомлення про вiдкриття рахунку власнику часток товариства в облiковiй системi часток товариств або закриття такого рахунку мають бути виконанi депозитарною установою або Центральним депозитарiєм цiнних паперiв, з якою (яким) цим власником укладений договiр щодо обслуговування рахунку (рахункiв) учасника товариства. Вiдповiдне повiдомлення направляється в день укладення/припинення (розiрвання) такого договору або закриття будь-якого з рахункiв, що обслуговувалися вiдповiдно до цього договору.
Обов'язки, передбаченi цiєю статтею, щодо направлення до контролюючого органу повiдомлення про вiдкриття рахунку умовного зберiгання (ескроу) часток товариства або про закриття такого рахунку мають бути виконанi Центральним депозитарiєм цiнних паперiв, з яким укладено договiр рахунку умовного зберiгання (ескроу) часток товариства:
про вiдкриття рахунку умовного зберiгання (ескроу) часток товариства, якi облiковуються в облiковiй системi часток, - у день вiдкриття вiдповiдного рахунку;
про закриття рахунку умовного зберiгання (ескроу) часток товариства, якi облiковуються в облiковiй системi часток, - у день припинення облiку частки товариства на рахунку ескроу, у тому числi у зв'язку з розiрванням такого договору.
Початок проведення операцiй в облiковiй системi часток товариств за рахунком власника часток товариства здiйснюється за правилами пункту 69.4 цiєї статтi, крiм проведення безумовних операцiй".
9. В абзацi першому пункту 76.3 статтi 76 слова "за днем їх фактичного подання" замiнити словами i цифрами "за днем їх фактичного подання, крiм камеральної перевiрки податкової декларацiї або уточнюючого розрахунку (у разi подання), у складi яких подано заяву про повернення суми бюджетного вiдшкодування, строк проведення якої визначений статтею 200 цього Кодексу".
10. В абзацi четвертому пункту 82.4 статтi 82 цифри i слова "60 календарних днiв" замiнити цифрами i словами "40 календарних днiв".
11. У статтi 86:
1) у пунктi 86.7:
пiдпункт 86.7.2 викласти в такiй редакцiї:
"86.7.2. У разi отримання вiд платника податкiв у визначеному цим пунктом порядку заперечень до акта перевiрки та/або додаткових документiв i пояснень контролюючий орган зобов'язаний повiдомити платника податкiв про дату, час та мiсце / спосiб розгляду матерiалiв перевiрки, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї. Таке повiдомлення надсилається платнику податкiв протягом двох робочих днiв з дня отримання вiд нього заперечень та/або додаткових документiв i пояснень, але не пiзнiше нiж за чотири робочi днi до дня їх розгляду. Iнформацiя (повiдомлення) про розгляд контролюючим органом, визначеним пiдпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статтi 41 цього Кодексу, матерiалiв перевiрки в режимi вiдеоконференцiї надсилається платнику податкiв в електронному виглядi в електронний кабiнет";
абзац перший пiдпункту 86.7.3 викласти в такiй редакцiї:
"86.7.3. Платник податкiв має право брати участь у розглядi матерiалiв перевiрки особисто або через свого представника, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї, про що зазначає у поданих запереченнях. Безпосередньо пiд час розгляду матерiалiв перевiрки платник податкiв має право надавати письмовi (крiм випадкiв розгляду матерiалiв перевiрки у режимi вiдеоконференцiї) та/або уснi пояснення з приводу предмета розгляду";
2) в абзацi четвертому пункту 86.11 слова "брати участь у розглядi заперечень" замiнити словами "брати участь у розглядi заперечень, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї".
12. У статтi 95:
1) у пунктi 95.7:
пiдпункти 95.7.1 i 95.7.2 викласти в такiй редакцiї:
"95.7.1. майно, яке може бути згруповано та стандартизовано, пiдлягає продажу за кошти виключно на бiржових торгах, якi проводяться бiржами, що створенi вiдповiдно до закону.
Пропозицiя щодо кожного продажу заставного майна надсилається до усiх бiрж, якi мають лiцензiю на право здiйснення дiяльностi з органiзацiї торгiвлi продукцiєю на товарних бiржах.
Контролюючий орган укладає вiдповiдний договiр з бiржою, яка запропонувала найнижчу вартiсть послуг за реалiзацiю заставного майна;
95.7.2. цiннi папери - на органiзованих ринках капiталу в порядку, встановленому Законом України "Про ринки капiталу та органiзованi товарнi ринки";
2) у пунктi 95.13 слова "договiр з брокером (брокерською конторою), яка" замiнити словами "договiр з членом товарної бiржi, який".
13. У першому реченнi абзацу другого пiдпункту 1081.5.2 пункту 1081.5 статтi 1081 слова "має право залучати представникiв платника податкiв до консультацiй з компетентним органом iншої країни" замiнити словами "має право залучати представникiв платника податкiв до консультацiй з компетентним органом iншої країни, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї".
14. Пункт 112.8 статтi 112 доповнити пiдпунктом 112.8.81 такого змiсту:
"112.8.81. помилкова сплата платником податкiв, у тому числi податковим агентом, грошового зобов'язання на iнший бюджетний рахунок (без порушення законодавчо визначеного строку сплати податку або узгодженої суми грошового зобов'язання до бюджету). Умовою пiдтвердження таких обставин є вчинення платником дiй, передбачених статтею 43 цього Кодексу, щодо повернення помилково сплачених грошових зобов'язань".
15. Пiдпункт 129.9.8 пункту 129.9 статтi 129 замiнити двома новими пiдпунктами такого змiсту:
"129.9.8. у разi помилкової сплати платником податкiв, у тому числi податковим агентом, грошового зобов'язання на iнший бюджетний рахунок (без порушення законодавчо визначеного строку сплати податку або узгодженої суми грошового зобов'язання до бюджету). Умовою пiдтвердження таких обставин є вчинення платником дiй, передбачених статтею 43 цього Кодексу, щодо повернення помилково сплачених грошових зобов'язань;
129.9.9. в iнших випадках, передбачених цим Кодексом".
16. У пiдпунктi 133.4.1 пункту 133.4 статтi 133:
абзац сьомий викласти в такiй редакцiї:
"Зареєстрованi установи та органiзацiї (новостворенi), якi подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та органiзацiй пiд час або протягом 10 днiв з дня державної реєстрацiї створення юридичної особи та якi за результатами розгляду цих документiв внесенi до Реєстру неприбуткових установ та органiзацiй, для цiлей оподаткування податком на прибуток пiдприємств вважаються неприбутковими органiзацiями з дня державної реєстрацiї створення юридичної особи";
доповнити абзацом восьмим такого змiсту:
"Установи та органiзацiї, якi пiд час або протягом 10 днiв з дня державної реєстрацiї змiн до вiдомостей про юридичну особу подали документи про внесення до Реєстру неприбуткових установ та органiзацiй i за результатами розгляду цих документiв внесенi до Реєстру неприбуткових установ та органiзацiй, для цiлей оподаткування податком на прибуток пiдприємств вважаються неприбутковими органiзацiями з дня державної реєстрацiї змiн до вiдомостей про юридичну особу".
17. Пiдпункт 140.5.9 пункту 140.5 статтi 140 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Положення абзацу першого цього пiдпункту не застосовується до безоплатно поставлених (переданих) суб'єктами господарювання державного сектору економiки органам виконавчої влади, до сфери управлiння яких належать такi суб'єкти, нематерiальних активiв, якi створенi, модернiзованi та/або придбанi за рахунок коштiв державного бюджету в рамках виконання проектiв iнформатизацiї та/або програм електронного урядування, та/або отриманi за результатами реалiзацiї проектiв мiжнародної технiчної допомоги".
18. У пунктi 165.1 статтi 165:
1) у пiдпунктi 165.1.54:
пiсля абзацу п'ятнадцятого доповнити новим абзацом такого змiсту:
"вiйськовослужбовцiв (резервiстiв), якi зазнали поранення, контузiї чи iншого ушкодження здоров'я, захищаючи незалежнiсть, суверенiтет та територiальну цiлiснiсть України, пiд час безпосередньої участi у вiдсiчi збройної агресiї та забезпеченнi нацiональної безпеки, усуненнi загрози небезпеки державнiй незалежностi України, її територiальнiй цiлiсностi у перiод дiї воєнного, надзвичайного стану в Українi, у разi якщо такi особи безпосередньо перебували в районах здiйснення зазначених заходiв, або на користь членiв сiмей таких вiйськовослужбовцiв (резервiстiв), якi загинули, померли внаслiдок поранення, контузiї чи калiцтва".
У зв'язку з цим абзаци шiстнадцятий - двадцять сьомий вважати вiдповiдно абзацами сiмнадцятим - двадцять восьмим;
абзац сiмнадцятий викласти в такiй редакцiї:
"Для цiлей цього пiдпункту до членiв сiмей учасникiв бойових дiй, працiвникiв пiдприємств, установ, органiзацiй, сил цивiльного захисту, вiйськовослужбовцiв (резервiстiв) та/або учасникiв масових акцiй громадського протесту в Українi належать";
2) доповнити пiдпунктом 165.1.67 такого змiсту:
"165.1.67. вартiсть незареєстрованих лiкарських засобiв, безоплатно наданих (переданих) на користь пацiєнтiв, якi беруть участь у клiнiчних випробуваннях, програмах розширеного доступу пацiєнтiв до незареєстрованих лiкарських засобiв та/або програмах доступу суб'єктiв дослiдження (пацiєнтiв) до дослiджуваного лiкарського засобу пiсля завершення клiнiчного випробування, за перелiком та в обсягах, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони здоров'я, у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про лiкарськi засоби".
19. У статтi 170:
1) в абзацi другому пiдпункту "а" пiдпункту 170.7.8 пункту 170.7 слова i цифри "та абзацом другим пiдпункту "в" пiдпункту 165.1.54 пункту 165.1 статтi 165 цього Кодексу" замiнити словами i цифрами "та абзацами другим i п'ятим пiдпункту "в" пiдпункту 165.1.54 пункту 165.1 статтi 165 цього Кодексу", а слова "послуг з лiкування" - словами "послуг з лiкування (обстеження, дiагностики)";
2) в абзацi другому пiдпункту 170.14.6 пункту 170.14 слова i цифри "протягом 30 днiв з дня вручення податкового повiдомлення-рiшення звернутися до контролюючого органу для" замiнити словами "звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для".
20. Пункт 179.11 статтi 179 викласти в такiй редакцiї:
"179.11. Фiзичнi особи, якi подають декларацiю особи, уповноваженої на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, вiдповiдно до Закону України "Про запобiгання корупцiї", подають податкову декларацiю виключно у випадках, передбачених цим Кодексом".
21. У пунктi 183.7 статтi 183:
абзац третiй викласти в такiй редакцiї:
"Суб'єкти господарювання (в тому числi новостворенi) можуть заявити про своє бажання добровiльно зареєструватися як платник податку пiд час державної реєстрацiї створення юридичної особи або державної реєстрацiї фiзичної особи - пiдприємця, державної реєстрацiї змiн до вiдомостей про юридичну особу або про фiзичну особу - пiдприємця, що мiстяться в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань. Вiдповiдна заява або вiдомостi передаються до контролюючих органiв у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань";
в абзацi п'ятому слова "розпочинається з дати" замiнити словами "розпочинається з дня, наступного за днем".
22. Пiдпункт "в" пункту 193.1 статтi 193 пiсля абзацу третього доповнити новим абзацом такого змiсту:
"ввезення на митну територiю України незареєстрованих лiкарських засобiв у рамках програм розширеного доступу пацiєнтiв до незареєстрованих лiкарських засобiв та/або програм доступу суб'єктiв дослiдження (пацiєнтiв) до дослiджуваного лiкарського засобу пiсля завершення клiнiчного випробування (далi - програми доступу) за перелiком та в обсягах, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони здоров'я, у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про лiкарськi засоби", а також подальшого безоплатного постачання ввезених на пiдставi цього абзацу лiкарських засобiв на митнiй територiї України на користь надавачiв медичних послуг, залучених до проведення програм доступу, та пацiєнтiв, якi беруть участь у програмах доступу, в межах i обсягах зазначених програм доступу".
У зв'язку з цим абзаци четвертий - восьмий вважати вiдповiдно абзацами п'ятим - дев'ятим.
23. У статтi 200:
1) абзац другий пункту 200.10 викласти в такiй редакцiї:
"Платники податку, якi мають право на бюджетне вiдшкодування вiдповiдно до цiєї статтi та подали заяву про повернення суми бюджетного вiдшкодування, отримують таке бюджетне вiдшкодування в разi узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного вiдшкодування за результатами камеральної перевiрки, що проводиться протягом 20 календарних днiв, наступних за граничним строком подання податкової декларацiї або уточнюючого розрахунку (у разi подання), а якщо такi документи були поданi пiзнiше - за днем їх фактичного подання, та вiдповiдно до вимог, визначених статтею 76 цього Кодексу, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цiєї статтi, - за результатами перевiрки, зазначеної у такому пунктi, вiдповiдно до цього Кодексу";
2) абзац перший пункту 200.11 викласти в такiй редакцiї:
"200.11. Контролюючий орган має право протягом 40 календарних днiв, що настають за граничним строком подання податкової декларацiї, а в разi якщо така податкова декларацiя надана пiсля закiнчення граничного строку - за днем її фактичного подання, провести документальну перевiрку платника податку згiдно з пiдпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статтi 78 цього Кодексу".
24. Пункт 214.6 статтi 214 викласти в такiй редакцiї:
"214.6. Норми виробничих втрат i виходу спирту етилового, спиртових дистилятiв, бiоетанолу, норми втрат спирту, виноматерiалiв, сокiв пiд час виробництва алкогольних напоїв, норми виробничих втрат алкогольних напоїв затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Сукупнi втрати та вiдходи ферментованої тютюнової сировини пiд час її зберiгання, транспортування i використання у виробництвi тютюнових виробiв протягом календарного (звiтного) мiсяця не можуть перевищувати 5 вiдсоткiв загального обсягу такої тютюнової сировини, використаної для виробництва тютюнових виробiв протягом такого календарного (звiтного) мiсяця.
Протягом календарного (звiтного) мiсяця середнi витрати ферментованої тютюнової сировини для виробництва сукупно усiх тютюнових виробiв, облiк яких ведеться у:
штуках, не можуть перевищувати 600 грамiв на 1000 штук таких тютюнових виробiв (без урахування втрат);
кiлограмах, не можуть перевищувати 1000 грамiв на 1000 грам таких тютюнових виробiв (без урахування втрат).
Сукупнi втрати та вiдходи неферментованої тютюнової сировини пiд час зберiгання, транспортування, виробництва ферментованої тютюнової сировини протягом календарного (звiтного) мiсяця не можуть перевищувати 10 вiдсоткiв загального обсягу (ваги) неферментованої тютюнової сировини, використаної для виробництва ферментованої тютюнової сировини протягом календарного (звiтного) мiсяця.
Норми втрат рiдин, що використовуються в електронних сигаретах, пiд час їх зберiгання, транспортування i використання у виробництвi, у тому числi електронних сигарет, протягом календарного (звiтного) мiсяця не можуть перевищувати 5 вiдсоткiв загального об'єму таких рiдин, використаних у виробництвi, у тому числi електронних сигарет, протягом такого календарного (звiтного) мiсяця.
Норми втрат нафтопродуктiв пiд час їх приймання, зберiгання, вiдпуску, перевантаження та транспортування затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
У разi незабезпечення нормативного виходу спирту етилового, у тому числi бiоетанолу, спиртових дистилятiв, допущеного з вини виробника пiд час виробництва спирту етилового, у тому числi бiоетанолу, спиртових дистилятiв, базою оподаткування є кiлькiсть спирту етилового, у тому числi бiоетанолу, спиртових дистилятiв, яка визначається як рiзниця мiж кiлькiстю спирту етилового, у тому числi бiоетанолу, спиртових дистилятiв, яку можна було б виробити з дотриманням затверджених Кабiнетом Мiнiстрiв України норм виходу, i кiлькiстю фактично вироблених спирту етилового, у тому числi бiоетанолу, спиртових дистилятiв.
За наявностi понаднормативних втрат спирту етилового, у тому числi бiоетанолу, спиртових дистилятiв базою оподаткування є понаднормативно втрачена їх кiлькiсть.
За наявностi понаднормативних втрат спирту, виноматерiалiв, сокiв пiд час виробництва алкогольних напоїв або понаднормативних виробничих втрат алкогольних напоїв базою оподаткування є кiлькiсть таких понаднормативно втрачених товарiв (продукцiї).
За наявностi понаднормативних сукупних втрат та вiдходiв ферментованої тютюнової сировини пiд час її зберiгання, транспортування i використання у виробництвi тютюнових виробiв або неферментованої тютюнової сировини пiд час її зберiгання, транспортування, виробництва ферментованої тютюнової сировини базою оподаткування є втрачений обсяг тютюнової сировини, який перевищує сукупнi норми втрат та вiдходiв, визначенi цим Кодексом, за вiдповiдний календарний (звiтний) мiсяць.
За наявностi за вiдповiдний календарний (звiтний) мiсяць понаднормативних витрат ферментованої тютюнової сировини пiд час виробництва тютюнових виробiв базою оподаткування є:
для тютюнових виробiв, облiк яких ведеться у кiлограмах, - обсяг понаднормативно витраченої ферментованої тютюнової сировини у виробництвi тютюнових виробiв;
для тютюнових виробiв, облiк яких ведеться в штуках, - кiлькiсть таких тютюнових виробiв, яку можна було б виробити з обсягiв перевитраченої тютюнової сировини з розрахунку 600 грамiв на 1000 штук.
Платник має забезпечити ведення окремого облiку витрат ферментованої тютюнової сировини для виробництва тютюнових виробiв, облiк яких ведеться у штуках та кiлограмах. У разi вiдсутностi такого облiку дотримання норм середнiх витрат ферментованої тютюнової сировини для виробництва тютюнових виробiв здiйснюється виходячи з розрахунку витрати ферментованої тютюнової сировини для виробництва тютюнових виробiв, облiк яких ведеться в штуках.
За наявностi понаднормативних втрат рiдин, що використовуються в електронних сигаретах, пiд час їх зберiгання, транспортування i використання у виробництвi, у тому числi електронних сигарет, базою оподаткування є втрачений пiд час зберiгання, транспортування i використання у виробництвi, у тому числi електронних сигарет, об'єм рiдин, що використовуються в електронних сигаретах, який перевищує норми втрат, визначенi цим Кодексом.
За наявностi понаднормативних втрат нафтопродуктiв пiд час їх приймання, зберiгання, вiдпуску, перевантаження та транспортування та якщо з таких обсягiв акцизний податок не сплачувався або сплачувався за пiльговою ставкою, базою оподаткування є втрачений пiд час їх приймання, зберiгання, вiдпуску, перевантаження та транспортування обсяг нафтопродуктiв, який перевищує норми втрат, затвердженi Кабiнетом Мiнiстрiв України".
25. Пiдпункти "є" i "ж" пiдпункту 266.2.2 пункту 266.2 статтi 266 викласти в такiй редакцiї:
"є) будiвлi промисловостi, вiднесенi до класу "Промисловi та складськi будiвлi" (код 125) Класифiкатора будiвель i споруд НК 018:2023, що використовуються за призначенням у господарськiй дiяльностi суб'єктiв господарювання, основна дiяльнiсть яких класифiкується у секцiях B - F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лiзинг, позичку;
ж) будiвлi, споруди сiльськогосподарських товаровиробникiв (юридичних та фiзичних осiб), вiднесенi до класу "Нежитловi сiльськогосподарськi будiвлi" (код 1271) Класифiкатора будiвель i споруд НК 018:2023, що використовуються за призначенням у господарськiй дiяльностi суб'єктiв господарювання та не здаються їх власниками в оренду, лiзинг, позичку".
26. В абзацi четвертому пункту 284.6 статтi 284 слова i цифри "пiдпункту 12.4.3 пункту 12.4" замiнити словами i цифрами "пiдпункту 12.4.3 пункту 12.4 (у частинi прийняття та набрання чинностi рiшеннями)", а слово i цифри "пункту 12.5" - словами i цифрами "пункту 12.5 (у частинi строку набрання чинностi рiшеннями)".
27. В абзацi дев'ятому пункту 286.5 статтi 286 слова "цiєї статтi" замiнити словами i цифрами "статтi 281 цього Кодексу".
28. Пiдпункт 293.9.7 пункту 293.9 статтi 293 виключити.
29. У пiдпунктi 298.1.1 пункту 298.1 статтi 298:
абзац шостий виключити;
доповнити абзацом сьомим такого змiсту:
"Суб'єкт господарювання може заявити про обрання спрощеної системи оподаткування пiд час державної реєстрацiї створення юридичної особи або державної реєстрацiї фiзичної особи - пiдприємця, державної реєстрацiї змiн до вiдомостей про юридичну особу або про фiзичну особу - пiдприємця, що мiстяться в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань. Вiдповiдна заява або вiдомостi передаються до контролюючих органiв у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
30. У пунктi 299.4 статтi 299 слова "отримання цим органом вiд державного реєстратора електронної копiї заяви, виготовленої шляхом сканування, одночасно з вiдомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань про проведення державної реєстрацiї юридичної особи або фiзичної особи - пiдприємця, якщо така заява додана до реєстрацiйної картки" замiнити словами "отримання цим органом вiдповiдної заяви або вiдомостей у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
31. У статтi 342:
1) у пунктi 342.3 слова "Про засади запобiгання i протидiї корупцiї" замiнити словами "Про запобiгання корупцiї";
2) у пунктi 342.6 слова "Законом України "Про державну службу" замiнити словами "законами України "Про державну службу" та "Про запобiгання корупцiї".
32. У пунктi 69 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення":
1) у пiдпунктi 69.1:
в абзацах першому i другому слова i цифри "подання звiтностi, у тому числi звiтностi, передбаченої пунктом 46.2" замiнити словами i цифрами "подання звiтностi та/або документiв (повiдомлень), у тому числi передбачених статтями 39 i 392, пунктом 46.2";
в абзацах дванадцятому i тринадцятому слова "абзацом шостим" замiнити словами "абзацом восьмим";
2) доповнити пiдпунктом 69.141 такого змiсту:
"69.141. Не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельнi дiлянки державної та комунальної власностi) за земельнi дiлянки, на яких розташованi об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомостi, знищенi внаслiдок бойових дiй, терористичних актiв, диверсiй, спричинених збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України, данi про знищення яких та данi про земельнi дiлянки, на яких були розташованi зазначенi об'єкти нерухомого майна, внесенi до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслiдок бойових дiй, терористичних актiв, диверсiй, спричинених збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України (далi - Реєстр майна), в межах площ (земельних дiлянок), визначених цим пiдпунктом.
Площi земельних дiлянок, на якi поширюється дiя цього пiдпункту, обмежуються:
для фiзичних осiб - власникiв знищених об'єктiв житлової нерухомостi:
у селах - не бiльш як 0,25 гектара,
у селищах - не бiльш як 0,15 гектара,
у мiстах - не бiльш як 0,1 гектара;
для фiзичних та юридичних осiб - власникiв знищених об'єктiв нежитлової нерухомостi та юридичних осiб - власникiв знищених об'єктiв житлової нерухомостi:
100 вiдсоткiв площi земельної дiлянки - у разi якщо загальна площа знищеного об'єкта житлової або нежитлової нерухомостi дорiвнює або перевищує одну третину загальної площi земельної дiлянки, на якiй був розташований такий зруйнований об'єкт нерухомого майна;
50 вiдсоткiв площi земельної дiлянки - у разi якщо загальна площа знищеного об'єкта житлової або нежитлової нерухомостi не перевищує одну третину загальної площi земельної дiлянки, на якiй був розташований такий зруйнований об'єкт нерухомого майна.
Плата за землю за земельнi дiлянки, на яких розташованi об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомостi, знищенi внаслiдок бойових дiй, терористичних актiв, диверсiй, спричинених збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України, не нараховується i не сплачується за перiод починаючи з першого числа мiсяця, на який припадає дата знищення нерухомого майна, згiдно з Реєстром майна, до останнього числа мiсяця, у якому зареєстровано речове право на новозбудований на такiй земельнiй дiлянцi об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомостi в Державному реєстрi речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, або до останнього числа мiсяця, в якому припинено або скасовано воєнний стан в Українi, але не пiзнiше нiж до 1 сiчня 2026 року.
Платники плати за землю, якi до дати набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та iнших законiв України щодо вдосконалення онлайн-комунiкацiї з платниками податкiв та уточнення окремих положень законодавства" вiдповiдно до пункту 286.2 статтi 286 цього Кодексу задекларували податковi зобов'язання з плати за землю за земельнi дiлянки, визначенi цим пiдпунктом, мають право вiдкоригувати нарахованi податковi зобов'язання з плати за землю за перiод починаючи з першого числа мiсяця, на який припадає дата знищення нерухомого майна, згiдно з Реєстром майна, шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацiй.
Складенi, надiсланi (врученi) податковi повiдомлення-рiшення про сплату плати за землю за земельнi дiлянки, визначенi цим пiдпунктом, пiдлягають скасуванню (вiдкликанню), а грошовi зобов'язання та податковий борг, визначенi контролюючим органом по платi за землю, - анулюванню.
Надмiрно сплаченi суми плати за землю, що виникли внаслiдок скасування (вiдкликання) податкових повiдомлень-рiшень, пiдлягають зарахуванню виключно в рахунок майбутнiх платежiв з цього податку, крiм випадкiв:
якщо у такого платника наявний податковий борг з плати за землю - надмiру сплаченi суми зараховуються в рахунок погашення такого боргу;
якщо обов'язок внесення плати перейшов до iншого суб'єкта з пiдстав, передбачених статтею 120 Земельного кодексу України щодо змiни власника об'єкта нерухомого майна, - сума внесеної плати за зверненням попереднього користувача зараховується в рахунок майбутнiх платежiв з плати за землю нового користувача такої земельної дiлянки, за умови вiдшкодування новим користувачем земельної дiлянки, який придбав нерухоме майно, попередньому користувачу суми внесеної ним до бюджетiв плати за висновком контролюючого органу про таку суму";
3) у першому реченнi абзацу другого пiдпункту 69.32 слова "протягом одного мiсяця з дня припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на територiї України" замiнити словами i цифрами "до 1 серпня 2024 року";
4) доповнити пiдпунктом 69.321 такого змiсту:
"69.321. Вiдомостi (iнформацiю), передбаченi (передбачену) пунктом 68.2 статтi 68 цього Кодексу, щодо товариств, власникiв часток цих товариств та розмiр часток цих власникiв, що станом на 1 серпня 2024 року знаходяться в облiковiй системi часток товариств, Центральний депозитарiй цiнних паперiв зобов'язаний передати в електронному виглядi до iнформацiйних систем центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, не пiзнiше 31 серпня 2024 року.
Повiдомлення про вiдкриття/закриття рахункiв власникiв часток товариств, рахункiв умовного зберiгання (ескроу) часток товариства, передбачене пунктом 69.21 статтi 69 цього Кодексу, що станом на 1 серпня 2024 року вiдкритi в облiковiй системi часток товариств, Центральний депозитарiй цiнних паперiв та депозитарнi установи, з яким (якими) власниками часток товариств укладений договiр щодо обслуговування рахунку (рахункiв) учасника товариства, зобов'язанi передати до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, не пiзнiше 31 серпня 2024 року. Якщо станом на 1 серпня 2024 року рахунок буде закрито, достатнiм є направлення повiдомлення про закриття рахунку у строки, встановленi цим пiдпунктом".
II. Прикiнцевi та перехiднi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, крiм:
пунктiв 2, 4 - 6, 11, 13 роздiлу I цього Закону (щодо внесення змiн до пункту 17.1 статтi 17, пункту 21.1 статтi 21, пункту 421.2 статтi 421, статей 56, 86, пункту 1081.5 статтi 1081 Податкового кодексу України), якi набирають чинностi через три мiсяцi з дня, наступного за днем опублiкування цього Закону;
пунктiв 7, 8, пiдпункту 4 пункту 32 роздiлу I цього Закону та абзацiв п'ятого i шостого пiдпункту 2 пункту 4 цього роздiлу (щодо внесення змiн до статей 68, 69 та пiдпункту 69.321 пункту 69 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення" Податкового кодексу України, змiн до статтi 274 Закону України "Про депозитарну систему України"), якi набирають чинностi з 1 серпня 2024 року;
пiдпункту 2 пункту 18 та пункту 22 роздiлу 1 цього Закону (щодо внесення змiн до пiдпункту 165.1.67 пункту 165.1 статтi 165 i пiдпункту "в" пункту 193.1 статтi 193 Податкового кодексу України), якi набирають чинностi з першого числа мiсяця, наступного за мiсяцем опублiкування цього Закону;
пунктiв 9, 10, 23 роздiлу I цього Закону (щодо внесення змiн до пункту 76.3 статтi 76, пункту 82.4 статтi 82, пунктiв 200.10 та 200.11 статтi 200 Податкового кодексу України щодо скорочення термiнiв бюджетного вiдшкодування податку на додану вартiсть), якi набирають чинностi з першого числа четвертого мiсяця, наступного за мiсяцем, у якому опублiковано цей Закон.
2. Норми пiдпункту 1 пункту 32 роздiлу I цього Закону (щодо змiн до пiдпункту 69.1 пункту 69 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення" Податкового кодексу України) застосовуються з 3 вересня 2023 року.
3. Установити, що до порядку пiдготовки та прийняття нормативно-правових актiв, якi приймаються на виконання вимог цього Закону, не застосовуються вимоги Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
4. Внести змiни до таких законiв України:
1) статтю 26 Закону України "Про мiсцеве самоврядування в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1997 р., N 24, ст. 170 iз наступними змiнами) доповнити частиною п'ятою такого змiсту:
"5. Рiшення органiв, зазначених у частинi третiй статтi 33 Кодексу цивiльного захисту населення (крiм керiвникiв суб'єктiв господарювання), про обов'язкову евакуацiю населення є пiдставою для обов'язкового прийняття вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування в межах територiй, щодо яких прийнято рiшення про обов'язкову евакуацiю населення, рiшень про встановлення податкових пiльг зi сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельнi дiлянки державної та комунальної власностi) та податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, для фiзичних та юридичних осiб.
На перiод дiї воєнного чи надзвичайного стану в Українi на територiях, де тимчасово не здiйснюють свої повноваження вiдповiднi сiльськi, селищнi, мiськi ради та щодо яких прийнято рiшення про обов'язкову евакуацiю населення, рiшення про встановлення податкових пiльг зi сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельнi дiлянки державної та комунальної власностi) та податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, для фiзичних та юридичних осiб приймають вiдповiднi вiйськовi адмiнiстрацiї та вiйськово-цивiльнi адмiнiстрацiї у порядку, передбаченому для сiльських, селищних, мiських рад";
2) у Законi України "Про депозитарну систему України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 39, ст. 517; 2018 р., N 33, ст. 249; iз змiнами, внесеними законами України вiд 19 червня 2020 року N 738-IX та вiд 27 липня 2022 року N 2465-IX):
у частинi першiй статтi 1:
у пунктi 5 слова "номiнальних утримувачiв" замiнити словами "номiнальних утримувачiв, здiйснення облiку часток товариств з обмеженою вiдповiдальнiстю та товариств з додатковою вiдповiдальнiстю";
пункт 6 доповнити словами "а також сукупнiсть учасникiв облiкової системи часток товариств з обмеженою вiдповiдальнiстю та товариств з додатковою вiдповiдальнiстю";
статтю 274 доповнити частиною другою такого змiсту:
"2. Професiйнi учасники депозитарної системи передають iнформацiю з облiкової системи часток товариств до iнформацiйних систем центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, у випадках, обсязi та в порядку, визначених Податковим кодексом України";
3) у Законi України "Про аудит фiнансової звiтностi та аудиторську дiяльнiсть" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 9, ст. 50 iз наступними змiнами):
частину першу статтi 3 доповнити абзацом другим такого змiсту:
"Прийняття, набрання чинностi, оскарження, виконання та припинення дiї адмiнiстративних актiв у сферi аудиторської дiяльностi здiйснюються вiдповiдно до Закону України "Про адмiнiстративну процедуру" та цього Закону";
абзац п'ятий частини першої статтi 17 пiсля слiв "яка має досвiд роботи у сферi аудиту, бухгалтерського облiку, права" доповнити словами "державної служби";
частину четверту статтi 30 викласти в такiй редакцiї:
"4. Пiсля закiнчення максимального строку безперервного виконання завдань, визначених у частинi першiй цiєї статтi, пiдприємство, що становить суспiльний iнтерес, може продовжити строк виконання таких завдань тим самим суб'єктом аудиторської дiяльностi:
1) на 10 рокiв за результатами вiдкритого конкурсу з вiдбору суб'єкта аудиторської дiяльностi, що проводиться вiдповiдно до вимог цього Закону;
2) на 14 рокiв, якщо у виконаннi аудиторського завдання одночасно буде брати участь декiлька суб'єктiв аудиторської дiяльностi, а не один за умови, що за результатами обов'язкового аудиту представляється спiльний аудиторський звiт";
у статтi 42:
у частинi п'ятiй:
пункт 4 викласти в такiй редакцiї:
"4) ухилення суб'єктiв аудиторської дiяльностi вiд проведення перевiрки з контролю якостi аудиторських послуг або iнших перевiрок, вiд проходження вiдстеження виконання рекомендацiй, наданих за результатами таких перевiрок, зокрема недопуск до перевiрки (до вiдстеження виконання рекомендацiй) iнспектора (iнспекторiв) або вiдсутнiсть керiвника та/або iнших працiвникiв суб'єкта аудиторської дiяльностi без поважних причин за адресою, iнформацiя про яку мiститься в Реєстрi, у визначений для проведення перевiрки (вiдстеження) строк, або ненадання (надання не в повному обсязi) iнформацiї та/або документiв (доступу до робочих документiв), якi стосуються перевiрки (вiдстеження виконання рекомендацiй) або вчинення iнших дiй, що унеможливлюють проведення перевiрки з контролю якостi аудиторських послуг (вiдстеження виконання рекомендацiй)";
пункт 41 виключити;
абзац другий частини сьомої пiсля слiв "з дня прийняття рiшення" доповнити словами i цифрами "а у разi застосування стягнення, передбаченого пунктом 2 або 3 частини шостої цiєї статтi, з моменту завершення виконання рiшення про застосування стягнення";
у роздiлi X "Прикiнцевi та перехiднi положення":
в абзацi третьому пункту 13 слова "абзацу першого частини сьомої" виключити, а цифри i слова "31 грудня 2024 року" замiнити цифрами i словами "31 грудня 2025 року";
у пунктi 14 слова i цифри "частиною другою статтi 22, частинами третьою та п'ятнадцятою статтi 40" виключити;
в абзацi першому пункту 18 цифри i слова "31 грудня 2024 року" замiнити цифрами i словами "31 грудня 2025 року";
пункт 19 викласти в такiй редакцiї:
"19. Установити, що на перiод дiї воєнного стану, а також протягом шести мiсяцiв пiсля його припинення або скасування до аудиторiв не застосовується вiдповiдальнiсть за порушення вимог цього Закону в частинi непроходження безперервного професiйного навчання пiд час перiоду дiї воєнного стану";
абзац перший пункту 20 доповнити словами i цифрами "але не пiзнiше 30 вересня 2024 року";
пункт 21 виключити;
доповнити пунктом 211 такого змiсту:
"211. Установити, що на перiод дiї воєнного стану право аудитора на провадження аудиторської дiяльностi може бути призупинено за особистою заявою аудитора або за рiшенням Ради нагляду, прийнятим за поданням Iнспекцiї, у разi неподання аудитором iнформацiї для внесення до Реєстру вiдповiдно до вимог цього Закону та неусунення аудитором порушення вимог цього Закону щодо повноти подання такої iнформацiї протягом двох мiсяцiв пiсля винесення аудитору припису вiдповiдно до частини дев'ятої статтi 22 цього Закону.
Не може бути призупинено право на провадження аудиторської дiяльностi за особистою заявою аудитора, стосовно якого здiйснюється дисциплiнарне провадження, а також за наявностi пiдстав, передбачених статтею 221 цього Закону, для скасування реєстрацiї такого аудитора у Реєстрi.
Iнформацiя про призупинення права аудитора на провадження аудиторської дiяльностi оприлюднюється в Реєстрi.
Протягом строку призупинення права аудитора на провадження аудиторської дiяльностi аудитор не має права провадити аудиторську дiяльнiсть, у тому числi у складi аудиторських фiрм. Iнформацiя про аудиторiв, право на провадження аудиторської дiяльностi яких призупинено, не враховується суб'єктами аудиторської дiяльностi для забезпечення виконання ними вимог пункту 4 частини першої статтi 23 цього Закону.
Право аудитора на провадження аудиторської дiяльностi поновлюється за заявою аудитора пiсля усунення аудитором порушення вимог цього Закону щодо повноти подання iнформацiї для внесення до Реєстру або автоматично через три мiсяцi пiсля припинення або скасування воєнного стану".
5. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:
привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
23 лютого 2024 року
N 3603-IX
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |